flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз звернень громадян за 2017 рік

30 липня 2018, 12:45

ЗАТВЕРДЖУЮ

В.о. голови Первомайського

міськрайонного суду

Харківської області

         січня 2018 року

_________________ М.М. Босняк

 

 

А Н А Л І З

стану організації роботи зі зверненнями громадян

за 2017 рік в порівнянні з 2016 роком

 

             У 2017 році в Первомайському міськрайонному суді Харківської області проводилась постійна робота по реалізації громадянами України права на звернення, наданого їм Конституцією України та Законом України “Про звернення громадян”.

      

Робота зі зверненнями громадян у суді проводилася також на підставі Інструкції з діловодства зі зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінета Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348 в редакції від 28.01.2011 року,  Законів України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 із змінами та доповненнями, “Про статус народного депутата України”, “Про статус депутатів місцевих рад” в частині розгляду депутатських звернень і запитів. 

Для більш повного інформування громадян про стан роботи суду на офіційному веб-сайті суду розміщено актуальну інформацію про судову звітність, а також зразки процесуальних документів та списки справ, призначених до розгляду. 

          Протягом звітного періоду звернення громадян оформлювалися відповідно до вимог зазначеної інструкції. На кожне звернення громадян заводилися реєстраційно-контрольні картки. Провадження по зверненнях велося вірно за усіма реквізитами.           

У 2017 р. до Первомайського міськрайонного суду Харківської області надійшло 8 звернень громадян (3 скарги, 3 заяви, 1 депутатське звернення, 1 пропозиція) (у порівняльному періоді цей показник було 4 звернення (з них 3 скарги), а саме: 

- скарга Астахової Ю.А. на дії посадових осіб. Надійшла 04.01.2017 року, розглянута 13.01.2017 р. Скарга визнана необгрунтовною та роз’яснено скаржниці, що притягнуто до відповідальності за ст.. 364 Кримінального кодексу України може бути особу лише за умов спричинення нею істотної шкоди охоронюваним законом правам та інтересам окремих юридичних осіб, а такої шкоди скаржниці не спричинено; 

- скарга Арпентєва С.Ф. на дії працівників суду щодо обмеження у праві на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження. Надійшла 23.02.2017 р. від Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розглянута 10.03.2017 р. Скаргу визнано необгрунтованою, надано відповідь - інформаційну довідку з переліком дат ознайомлення та описом поведінки скаржника під час ознайомлення, яка спростовує твердження Арпентєва С.Ф., що судом його необґрунтовано було обмежено у часі, і свідчить про затягування ознайомлення з матеріалами кримінального провадження;

- заява Геруса В.М. з приводу складення Декларації суддею Первомайського міськрайонного суду Библіва С.В. Надійшла 23.03.2017 р., відповідь надано 23.03.2017 р. Звернення направлено за належністю до іншого органу, про що повідомлено особу, яка звернулася із заявою;

- скарга Пашиної С.А. щодо порушення строків розгляду справи. Надійшла 20.06.2017 р., розглянута 27.06.2017 р. Скаргу визнано необґрунтованою, оскільки суддя в визначений період знаходився в нарадчій кімнаті. Надано відповідь з вичерпним переліком дій по розгляду справи та причин нерозгляду справи у строк;

- депутатське звернення депутата Первомайської міської ради Харківської області Павленко Н.П. щодо заяви Замчуріної Л.В. , яку не було зареєстровано. Надійшла 25.09.17 р., відповідь надано 25.09.2017 р. Повідомлено, що Замчуріна Л.В. у лютому 2017 р. із заявою не зверталася, факт відмови у реєстрації заяви Замчуріної Л.В. не підтвердився;

- запит на надання інформації з посиланням на ЗУ «Про звернення громадян» представника ПАТ КБ «Приватбанк» Чепіга Д.О. Надійшло 20.09.2017 р. Відповідь надано 22.09.2017 р., повідомлено, що справа за позовом ПАТ КБ «Приват Банк» до Митрофанової Л.І. про стягнення боргу за кредитом в провадженні суду не перебувала;

- електронне звернення Сафір Ф.О. про надання інформації щодо стадії розгляду справи. Надійшла 22.09.17 р., надано відповідь 26.09.2017 р. , що в провадженні суду справа за позовом ПАТ КБ «Приват Банк» до Флайк Л.Г. про стягнення боргу за кредитом не перебувала.;

- пропозиція Снегірьова В.А. щодо розгляду на загальних зборах суддів питання щодо звернення до Вищої ради правосуддя з поданням про притягнення Голови ДСА України З. Холоднюка до дисциплінарної відповідальності. Надійшла 04.12.2017 р. Розглянута 14.12.2017 р. Надано відповідь , що зборами суддів підтримано питання про доцільність забезпечення судів спец обладнанням, організації роботи Служби судової охорони. Проте висунуте у пропозиції питання не підтримано з огляду на його недоцільність. 

Звернення у 2017 році розглядалися у такі терміни: до 5 діб – 2, до 15 діб – 6, до 30 діб – 0;                                      

 у 2016 році розглядалися у такі терміни: до 5 діб – 0, до 15 діб – 4, до 30 діб – 0.     

           Повторні звернення до суду за вказані періоди не надходили.            

            За звітний період звернень від ветеранів війни не надходило; у порівняльному періоді ці показники також нульові.         

            В суді здійснювався особистий прийом громадян головою суду та іншими посадовими особами з дотриманням відповідного графіку, який розміщений в приміщеннях суду в зручному для огляду місці. Формувався журнал особистого прийому громадян головою суду, у якому зазначалися дата проведення прийому, прізвища заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду. Приміщення для особистого прийому громадян в суді відсутні за браком місця.           

Якщо у відвідувачів суду виникали питання, вони за загальним правилом вирішувалися під час особистої бесіди громадян та посадових осіб суду шляхом роз’яснення особам їх процесуальних прав та обов’язків, забезпечення особам доступу до інформації відповідно до ЗУ "Про доступ до публічної інформації". 

            Висновок: в цілому стан організації та ведення роботи зі зверненнями громадян у 2017 р. знаходився на належному, професійному рівні, відповідав вимогам чинного законодавства. 

            Пропозиції: Вдосконалювати роботу ділянки зі зверненнями громадян у майбутньому, звертати увагу на заняттях з апаратом суду, суддями та помічниками суддів на актуальні положення Закону України “Про звернення громадян”, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року №348, Законів України “Про статус народного депутата України”, “Про статус депутатів місцевих рад” в частині розгляду депутатських звернень і запитів, щоквартально, відповідно до плану виконання Постанов колегії ТУ ДСА України від 19 грудня 2017 року, проводити моніторинг причин, що призводять до надходження звернень.           

Крім того, необхідно періодично висвітлювати в засобах масової інформації найбільш актуальні питання організації роботи суду, максимально наповнювати корисною інформацією офіційну сторінку Первомайського міськрайонного суду Харківської області на веб-порталі «Судова влада України».

 

 

Консультант

Первомайського міськрайонного суду

Харківської області                                                                                                      Т. Карпенко