flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз обліково-статистичної роботи суду за 2018 рік

07 травня 2019, 16:21

 

  «УЗГОДЖЕНО»

                                                                                                          В.о.голови Первомайського

                                                                                                          міськрайонного суду

                                                                                                          Харківської області

 

                                                                                                          ___________В.О.Афанасьєв

                                                                                                             31  січня 2019 року

 

 

 

А н а л і з

 обліково-статистичної роботи в Первомайському міськрайонному суді Харківської області

за 2018 рік в порівнянні з 2017 роком

   

  

     Первомайським міськрайонним судом Харківської області проведено аналіз обліково-статистичної роботи за 2018 рік в порівнянні з минулим роком з метою надання оцінки якості ведення діловодства, ефективності планування та статистичної роботи, з’ясування показників здійснення судочинства та визначення основних тенденцій роботи суду у майбутньому.

 

            Протягом  2018 року у штаті Первомайського міськрайонного суду рахувалося за штатним розписом 53 співробітника: з них - 7 суддів, фактично працюючих – 5 (у 2017 р. закінчилися повноваження у судді Жупанової О.О., суддя Кочнєв О.В. з у першій половині 2018 року здійснював судочинство у Золочівському районному суді Харківської області, куди був переведений шляхом відрядження, у Первомайському міськрайонному суді протягом другої половини 2018 року він фактично здійснював судочинство протягом одного місяця), 24 державних службовця, 7 працівників патронатної служби – помічників суддів, вакантна 1 посада державного службовця – старший секретар суду.

Працівники суду під час виконання своїх посадових обов’язків керувалися низкою нормативно-правових актів, що регламентують діяльність апаратів місцевих  судів, зокрема, положеннями Кримінального процесуального кодексу України, Цивільно-процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодексу законів про працю, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень», «Про звернення громадян», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронний цифровий підпис», «Про доступ до публічної інформації», «Про судовий збір» тощо, а також нормами Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді АРК та Вищому  спеціалізованому  суді  з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої   наказом  ДСА  від  17  грудня  2013  року  №  173, Інструкції щодо формування картки на особу, стосовно якої судом розглянуто матеріали кримінального провадження, затвердженої   наказом  ДСА  від  05  грудня  2013  року  №  169, Інструкції щодо формування картки обліку сум шкоди, завданої злочином, Положення про автоматизовану систему документообігу в загальних судах, тощо. Крім того, у роботі використовувалися Постанови колегії, роз’яснення, інформаційні листи та методичні рекомендації Державної судової адміністрації України та територіального управління у Харківської області, Ради суддів України, судів вищих рівнів, Державного підприємства «Інформаційні судові системи України» та інших органів,  які стосувалися удосконалення обліково-статистичної роботи у судах загальної юрисдикції.   

 

Діловодство велося за допомогою внесення та опрацювання даних у комп’ютерній програмі "Діловодство загальних судів" (далі – КП «Д-3»), яка багаторазово оновлювалася, на даний час встановлено версію КП «3.20.3.1890».

 

Робота у суді планувалася за різними галузями діяльності. Заздалегідь, не пізніше тижня до початку розпланованого періоду у суді складено план комунікаційних заходів суду на 2018 рік; плани  роботи  суду, плани навчання з працівниками апарату суду  на перше та друге півріччя 2018 року; план заходів щодо запобігання корупції у суді на 2018 рік.

 

У планах передбачалися різноманітні заходи щодо вивчення нормативно-правових актів, здійснення перевірок організації діловодства, проведення аналітичних оглядів практики розгляду судових справ. Всі заплановані заходи судом виконуються відповідно до планів.

 

Так, протягом 2018 року у суді здійснено 31 перевірку різних напрямів діловодства у суді (щодо звернення судових рішень до виконання, обліку речових доказів,  роботи зі зверненнями громадян, стану ведення архіву, якості заповнення карток на осіб, своєчасності здачі судових справ до канцелярії, ведення журналів судових засідань, заповнення обліково-статистичних карток, обліку печаток і штампів, наявності документів з грифом «ДСК», правильності оформлення описів передачі справ до архіву, внесення даних по судовому збору ведення номенклатурних справ тощо).

 

Крім того, у 2018 році відповідно до планів роботи на І та ІІ півріччя 2018 року помічниками суддів здійснено 8 аналітичних оглядів практики розгляду справ різних категорій, зокрема, практики накладення судом адміністративного стягнення у виді штрафу, застосування судом рішень ЄСПЛ під час розгляду кримінальних проваджень, розгляду у порядку окремого провадження справ про розірвання шлюбу тощо.

 

Згідно планів навчання працівників апарату Первомайського міськрайонного суду Харківської області на І та ІІ півріччя 2018 року проводилися заняття з приводу різноманітних питань роботи суду, зокрема, щодо порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців,фіксування судового засідання за допомогою технічного засобу «Аккорд», вивчення поновлень Інструкції користувача КП «Д-3», порядку реєстрації вихідної кореспонденції, етики спілкування з людьми з особливими потребами, алгоритму передачі судових справ до електронного архіву, порядку заповнення електронних декларацій, звернення судових рішень по кримінальним провадженням, здійснення відправки офіційних електронних документів учасникам процесу за новим процесуальним законодавством, порядку здійснення автоматизованого розподілу судових справ та матеріалів, способів попередження та вирішення конфліктів, охорони праці та пожежної безпеки, формування бюджетного запиту на наступний рік, здачі піврічних та річних статистичних звітів, основ тайм-менеджменту, методики оптимізації робочого часу тощо.

 

Протягом 2018 року у Первомайському міськрайонному суді Харківської області регулярно проводилися оперативні наради, на яких обговорювалися поточні питання діяльності, аналізувалися листи вищестоящих організацій, вивчалися нормативно-правові акти, заслуховувалися аналітичні огляди судової практики, складені помічниками суддів тощо. Загалом у 2018 році проведено 26 оперативних нарад працівників суду, про що складено відповідні протоколи.

 

У суді протягом 2018 року постійно проводилася робота по підвищенню рівня обліково-статистичної роботи щодо первинного обліку справ та матеріалів, правильності складання звітів, достовірності та повноти показників, вчасного їх подання до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області.

 

Так, щоквартально здійснювалися перевірки заповнення обліково-статистичних карток на справи у КП «Д-3» та якості заповнення карток на осіб у кримінальних провадженнях в автоматизованій системі документообігу суду та своєчасності їх закріплення електронним цифровим підписом,  двічі – щодо внесення даних по судовому збору; напередодні звітного періоду проводилися внутрішні навчання з відповідальними працівниками апарату суду щодо актуальних питань формування звітності, на яких обов’язково наголошувалося на необхідності своєчасного надсилання обліково-статистичних звітів у строки, визначених територіальним управлінням.

 

        Справи оформлюються відповідно до норм Інструкції  з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України 17 грудня 2014 року.

 

Облік справ та матеріалів ведеться в комп’ютерній програмі «Д-3». Дані реєструються в обліково-статистичних картках, реєстраційних журналах  із врахуванням норм Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва і Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Положення про автоматизовану систему документообігу суду та інших нормативно-правових актів.

 

Працівники, відповідальні за ведення первинного обліку справ та матеріалів (секретарі суду), складання звітів (консультанти суду) забезпечені інструктивними матеріалами, володіють знаннями даних інструкцій, мають практичний досвід роботи. Вакантною станом на 31 грудня 2018 року є одна посада (старшого секретаря суду).

Звіти подавалися судом до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області своєчасно, відповідно до визначених строків. Виконавці звітів відповідально ставилися до підготовки та складання звітів про роботу суду. Питання щодо відображення справ по рядках звіту вирішувалися класифікаторів категорій справ, а також методичних роз`яснень відділу організації діяльності судів та судової статистики ТУ ДСА України в Харківській області. Вчасне та достовірне надання судом звітів здійснювалося завдяки постійному контролю за достовірністю та дотриманням строків їх здачі з боку керівництва суду, зручному графіку відпусток виконавців звіту, їх багаторічному досвіду, завдяки належній організованості та відповідальному ставленню до своєї роботи.

 

За результатами проведеної територіальним управлінням у листопаді 2017 року перевірки стану організації роботи Первомайського міськрайонного суду Харківської області 15 січня 2018 року (у межах строку, визначеного ТУ ДСА) територіальне управління було повідомлено про усунення усіх виявлених недоліків та надано відповідні підтверджуючі документи.

 

Крім того, на початку року головою суду було затверджено план заходів запобігання і протидії корупції у Первомайському міськрайонному суді Харківської області на 2018 рік, відповідно до якого організовувалося своєчасне подання суддями та державними службовцями апарату суду декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2017 рік, надавалася методична допомога при складанні декларацій, здійснювався постійний контроль за змінами норм антикорупційного законодавства з метою оперативного реагування та вжиття відповідних заходів, щоквартально проводилися заняття з суддями та державними службовцями апарату суду по законодавству про боротьбу з корупцією, тощо.

Протягом 2018 року складалися плани виконання Постанов колегії територіального управління ДСА України у Харківській області, з метою підтвердження проведених заходів відповідальними особами складалися довідки про виконання відповідних пунктів плану.

Правосуддя у Первомайському міськрайонному суді Харківської області, як і у порівняльному періоді, здійснювалося на підставі спеціалізації. Правосуддя у Первомайському міськрайонному суді Харківської області, як і у порівняльному періоді, здійснювалося на підставі спеціалізації. Так, троє суддів, а саме: Г.М. Васянович, В.О. Афанасьєв, М.М. Босняк - розглядали кримінальні справи та провадження, справи про  адміністративні  правопорушення,  заяви, клопотання  та скарги в порядку КПК, С.В. Библів, А.В. Росоха відповідно до обраної спеціалізації розглядали цивільні та адміністративні справи і матеріали у порядку ЦПК та КАС України, матеріали по КПК. Повноваження слідчих суддів мають усі судді Первомайського міськрайонного суду Харківської області.

Обсяг роботи та навантаження на суддів

У 2018 році до Первомайського міськрайонного суду Харківської області надійшло всього 3107 справ та матеріалів (2717 – у 2017 р.).

Порівняно з 2017 роком відбулося незначне збільшення надходження справ та матеріалів на 14 відсотків.

Кримінальних проваджень у 2018 році надійшло менше на 18 відсотків порівняно з 2017 роком, але значно побільшало клопотань, які розглядаються слідчими суддями, - на 158%, цивільних справ -  на 26 відсотків більше (за рахунок надходження заяв позовного та наказного провадження), справ по КАСУ надійшло на 4 відсотки менше, подань та інших матеріалів у порядку КПК, ЦПК, КАС України - на 14 відсотків більше.  

Динаміку цих надходжень та відмінності від порівняльного періоду відображають показники, наведені в таблиці № 1.

Таблиця № 1 «Динаміка надходження справ та матеріалів до суду»

№ з/п

Категорії справ (надійшло)

2017 рік

2018 рік

Динаміка

%

1

Кримінальні провадження(з обвинувальним актом, про застосування примусових заходів медичного та виховного характеру)

169

138

- 18%

2

Усього цивільних справ та заяв , з них:

978

1237

+26 %

3

позовне провадження

783

847

+8%

4

наказне провадження

102

305

+199%

5

окреме провадження

109

85

-22%

6

Адміністративні справи (КАС)

26

25

-4%

7

Справи про адміністративні правопорушення

561

580

+3%

8

Інші справи, заяви та матеріали, розгляд яких передбачено процесуальним законодавством (за КПК, ЦПК та КАС)

983

1127

 

+14%

9

З них клопотань, заяв , скарг  під час досудового розслідування (слідчі судді)

(із рядка 8)

208

537

 

+158%

10

УСЬОГО

2717

3107

+14%

 

Середньомісячне навантаження по розгляду судових справ та матеріалів усіх категорій на суддю Первомайського міськрайонного суду Харківської області у 2018 році змінилося і складає 56 справ на суддю на місяць (39 - у 2017 р.), але, незважаючи на збільшення обсягу справ, що надійшли до суду, правосуддя здійснювалося меншою кількістю суддів – 5 (у 2017 році – 7).

 

Таблиця № 2 «Динаміка розгляду судом справ»

 

№ з/п

Категорії справ (розглянуто)

2017 рік

2018 рік

Динаміка

%

1

Кримінальні справи та матеріали кримінального провадження  (з обвинувальним актом, про застосування примусових заходів медичного та виховного характеру, про звільнення від кримінальної відповідальності)

165

132

-20%

2

 

Матеріали у порядку КПК

 

688

885

+29%

 

Цивільні справи:

усього

1081

1046

-3%

3

 позовне провадження

наказне провадження (видано наказів)

окреме провадження

887

85

109

722

250

74

-18%

+194%

-32%

4

Заяви та клопотання у порядку ЦПК  (про перегляд заочного рішення, рішень,ухвал у зв'язку з  нововиявленими обставинами, клопотань та подань у порядку виконання судових рішень)

79

441

+458%

5

Справи адміністративної юрисдикції (КАС)

26

16

-38%

6

Заяви та клопотання у порядку КАС

26

18

-31%

7

Справи про адміністративні правопорушення

467

575

+23%

8

Справи у порядку виконання

постанов у справах про адмінправопорушення

( КУпАП) 

27

19

-30%

9

 

УСЬОГО

2559

3132

+27

                                   

    У 2018 році розглянуто 3132 справ та матеріалів усіх категорій,  порівняно з 2017 роком – більше  на 27% (2559 розглянуто).

Більше , ніж у порівняльному періоді, розглянуто заяв та клопотань у порядку ЦПК –  у чотири рази, матеріалів у порядку КПК – майже на 30 відсотків, цивільних справ наказного провадження -  майже вдвічі, ніж у 2017 р., справ про адміністративні правопорушення – більше на 23 відсотки.

Але менше розглянуто кримінальних справ та проваджень – на 20 відсотків, цивільних справ (позовне та окреме провадження) – на 18 та відповідно 32 відсотки, на 38 відсотків – справ адміністративної юрисдикції,  а також справ у порядку виконання постанов у справах про адмінправопорушення – на 30 відсотків.

Залишилися нерозглянутими у 2018 р.:

  • кримінальних проваджень - 55,  
  • цивільних справ та заяв - 139,
  • матеріалів у порядку КПК України – 14,
  • матеріалів у порядку ЦПК України – 12 ,
  • адміністративних справ та заяв - 2,
  • справ про адміністративні правопорушення – 16,
  • всього – 238 нерозглянутих справ та матеріалів на кінець 2018 року (212 – було на кінець 2017 року).

 

Середня кількість розглянутих справ та матеріалів у 2018 році в розрахунку на одного суддю, згідно п. 4 додатку № 1 «Базові показники роботи суду» до Рішення Ради суддів України № 28 від 02 квітня 2015 року (розрахунок здійснюється за формулою: загальна кількість розглянутих справ та матеріалів за звітний період має бути поділена на фактичну кількість суддів), дорівнює 626 одиницям (відповідно до показників таблиці № 2), а у 2017 році цей показник складав 372 одиниць.

 

Відповідно до розрахунку, наданого рекомендаціями Європейської комісії з питань ефективності правосуддя (ЄКЕП), середня кількість справ та матеріалів, що перебували на розгляді в звітний період в розрахунку на одного суддю у 2017 р. дорівнює 654  (402 – 2017 р.) одиницям (розрахунок: сума кількості нерозглянутих справ та матеріалів на початок звітного періоду і кількості справ та матеріалів, що надійшли за звітний період, має бути поділена на фактичну кількість суддів).

Крім того, відсоток розгляду справ, згідно формули, рекомендованої ЄКЕП (кількість розглянутих справ та матеріалів за звітний період ділиться на кількість нових справ та матеріалів, що надійшли за звітний період, і множиться на 100 відсотків), становить у 2018 році – 98 % (у 2017 р. становило 99 %).  

За даними Європейської комісії з ефективності правосуддя показник відсотку розглянутих справ у 84% і нижче – тривожний сигнал, 85-95% - насторожуючий, 96-102% - нейтральний, 103% і більше – передова практика.

 

            Розгляд кримінальних справ та матеріалів кримінальних проваджень

 

Із 132 (165[1]) розглянутих кримінальних проваджень  більшу кількість становлять справи за злочинами проти власності, життя та здоров’я людини, безпеки руху та експлуатації транспорту.

 В звітному періоді жодна справа не була призначена до судового розгляду з порушенням строків, установлених ст. 314 КПК України (у порівняльному періоді цей показник - 0). Жодної кримінальної справи не надходило по злочинам, вчиненим організованими групами чи злочинними організаціями (аналогічний показник у минулому році).

З метою забезпечення своєчасного розгляду кримінальних справ та проваджень  1-му обвинуваченому було обрано запобіжний захід у виді тримання під вартою на стадії судового розгляду (1 у 2017 р.); постанов про здійснення приводу обвинуваченого до суду винесено 64 (64), з них 26 (23) – не виконано. Також cуддями виносилися ухвали (постанови) про застосування до свідків приводу. Із загальної кількості цих заходів – 10 (19), працівниками міліції не виконано 7 постанов (8). В більшості повідомлень (рапортів) з міліції зазначалося про неможливість виконання приводів з причин відсутності відповідних осіб за місцем мешкання.

У 2018 році було винесено 3 виправдувальні вироки щодо 3-х осіб, в порівняльному періоді – 4 (щодо 4-х осіб).

Протягом звітного періоду 7 кримінальних проваджень було повернуто прокурору для організації проведення додаткового досудового розслідування (8 проваджень повернуто для додаткового розслідування  у 2017 році).

Всього у 2018 році Первомайським міськрайонним судом Харківської області засуджено 125 (147 – у 2017 р.) осіб.

Зі 116 осіб, вироки щодо яких набрали чинності у 2018 р., 107 засуджених, а щодо 9 осіб закрито провадження (1 – у зв’язку із примиренням винного з потерпілим, 7 – у зв’язку із відмовою від обвинувачення, 1 – з інших підстав).

До довічного позбавлення волі не засуджено жодної особи.

Усього осіб, яких засуджено до позбавлення волі на певний строк, - 34, з них неповнолітніх – 4 особи.

1 особу засуджено до покарання у виді тримання в дисциплінарному батальйоні, до арешту – 4 осіб,  4 – до громадських робіт, 8 – до штрафу.

Звільнено від покарання із випробуванням – 53 осіб, за амністією – 2-х, 1 – з інших підстав.

Позбавлено права обіймати посади – 1 особу.

 

 Залишилися нерозглянутими 55 кримінальних проваджень ( у порівняльному періоді –49 кримінальних проваджень),  у 13 з них провадження зупинено (14 – у 2016 р.)., 11 з них -  у зв’язку з розшуком обвинуваченого. Рух цих справ тримається на контролі, до відділів внутрішніх справ щоквартально надсилаються нагадування про необхідність здійснення розшуків.

Причинами залишку є: надходження нових справ наприкінці звітного періоду, наявність певної кількості багатотомних, багатоепізодних справ з значним кількісним складом учасників процесу, проведення складних та тривалих судових експертиз, хвороби, відрядження та відпустки суддів, оголошення перерв,  відкладення розгляду справ з різних причин, найпоширенішими з яких є: відкладення судових засідань через неявку сторін і учасників процесу, у зв’язку із клопотанням будь-якої сторони, через перебування судді у нарадчій кімнаті чи його зайнятість в іншому судовому процесі, нездійснення доставки до суду обвинуваченого, який утримується під вартою тощо. Крім того, в кримінальному судочинстві істотно затягують строк розгляду справ випадки перекваліфікації статтей обвинувачення, а також об’єднання матеріалів кримінальних проваджень.

На кінець 2018 року 3 обвинувачених по 1  кримінальним провадженням трималися під вартою та рахувався за судом понад 6 місяців (2017 р. – 1 обвинувачений по 1 справі).

Щодо якості розгляду кримінальних справ, то в 2018 році апеляційною інстанцією (з урахуванням справ, розглянутих по першій інстанції у 2017 році) 8 вироків та 5 ухвал скасовано, 1 ухвалу змінено частково. По ухвалам слідчих суддів було 2 скасування судових рішень. Під час нового розгляду у першій інстанції після скасування вироків 5 кримінальних проваджень були направлені для передання іншому суду.

У 2017 було 6 вироків скасовано, жодного змінено, а також скасовано 3 ухвали, причому з 9 справ 7 направлено на новий судовий розгляд, по одному після скасування рішення апеляційною інстанцією винесено обвинувальний вирок.

Основними причинами скасування та зміни судових рішень були суттєві порушення вимог кримінально-процесуального законодавства та неправильне застосування кримінального закону.

 

Розгляд справ адміністративної юрисдикції та цивільних справ

 

В звітному періоді спостерігається значне зменшення надходження справ адміністративної юрисдикції. Надійшло  справ усього 16 (26); перебувало в провадженні 25 (27) справ, розглянуто 24 (26 у минулому періоді), залишок нерозглянутих справ – 1 (2017 р. – 2).

Це були переважно справи по спорам щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів – 13.

Винесено 15 рішень, 13 з яких позови було задоволено; 1 справу передано до іншого суду, строки розгляду не порушувалися.

Заяв у порядку виконання судових рішень по КАСУ надійшло 18,  із розглянутих 18-ти задоволено 14, в залишку на кінець 2018 р. – 1 заява.

 

Що стосується показників цивільних справ (позовного, окремого та наказного провадження), то у 2018 році надійшло всього 1237 справ  (978), розглянуто 1046 проти 1081 у минулому періоді.

Із позовних заяв, що надійшли у звітному періоді, а це 847 одиниць, було відкрито провадження у 747; заяв окремого провадження надійшло 85, відкрито провадження у 73.

Заяв про видачу/скасування судового наказу надійшло 305, задоволено – 252.

Клопотань, заяв та подань у порядку виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) надійшло 119, розглянуто 112; скарг на дії або бездіяльність державних службовців надійшло 6, усі розглянуті; заяв про забезпечення доказів, позову до подання позовної заяви надійшло 5, усі залишені без задоволення; заяв про перегляд заочного рішення надійшло 12, розглянуто – 10, задоволено з них – 4.

Найбільше до суду надійшло справ, що виникають із сімейних правовідносин – 302, а також справ зі спорів, що виникають із договорів – 291 (з них щодо позики, кредиту, банківського вкладу – 269). У справах окремого провадження найбільше надходження спостерігалося по категорії «встановлення фактів, що мають юридичне значення» - 40, усі вони розглянуті.

Що стосується розгляду, найбільше розглянуто справ із сімейних правовідносин - 285, спорів, що виникають із договорів – 285 справ.

Порушено строки розгляду справ, встановлені ЦПК України, у 57 справах позовного провадження із 722 розглянутих; у справах окремого провадження – 3 із 74 розглянутих.

Залишилося нерозглянутими цивільних справ та матеріалів позовного, окремого та наказного провадження на кінець 2018 року – 151. Причинами відкладення розгляду справ були неявки учасників судового процесу, а також інші підстави.

Справи, у яких відкладено розгляд та не закінчено провадження на кінець звітного періоду:

  • понад 6 місяців до 1 року – 8;
  • понад 1 рік до 2 років – 1;
  • понад 2 роки – 0.

Заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами у порядку ЦПК або за КАСУ до суду протягом 2018 року не надходили.

 

У 2018 році переглянуто 32 судових рішення, з них 26 скасовано (12 рішень, 14 ухвал), а 6 змінено (рішення), 4 з них - частково.

У 2017 році оскаржено до апеляційної інстанції 55 судових рішень по цивільним справам, з них скасовано 18 (13 рішень та 5 ухвал), а змінено 3 рішення.

Основними причинами скасування та зміни судових рішень у цивільних справах були порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд вважав встановленими.

 

Розгляд справ про адміністративні правопорушення

 

Усього справ про адміністративні правопорушення, що перебувало на розгляді у 2018 р., - 591, з них надійшло у звітному періоді – 580.

Повернуто справ  – 127, для до оформлення – 80.

Розглянуто на кінець 2018 р. було 448 справ; накладено адміністративне стягнення у 247 справах, застосовано вплив, передбачений ст. 24-1 КУпАП – 5, закрито провадження у 196 справах, з них у зв’язку з відсутністю події і складу адмінправопорушення у 58 справах, звільнено від відповідальністю за малозначністю у 29 справах, у 103 закінчився строк накладення адмінстягнення.

Накладено такі адміністративні стягнення:

  • попередження – 8;
  • штраф – 211;
  • позбавлення спеціального права – 1;
  • громадські роботи – 8;
  • суспільно корисні роботи – 14;
  • адміністративний арешт – 5;
  • позбавлення керування транспортним засобом – 48.

Розглянуто постанов у порядку виконання у справах про адміністративні правопорушення – 19.

 

 

 

 

 

Робота зі зверненнями громадян

      

У 2018 році в Первомайському міськрайонному суді Харківської області проводилась постійна робота по реалізації громадянами України права на звернення, наданого їм Конституцією України та Законом України “Про звернення громадян”.

Робота зі зверненнями громадян у суді проводилася насамперед на підставі Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої Постановою Кабінета Міністрів України від 14.

У 2018 р. до Первомайського міськрайонного суду Харківської області надійшло лише 1 звернення – 1 скарга, яка визнана необґрунтованою.

2017 р. - 8 звернень громадян (3 скарги, 3 заяви, 1 депутатське звернення, 1 пропозиція) (у порівняльному періоді цей показник було 4 звернення (з них 3 скарги). Скарги визнано необґрунтованими, одну заяву надіслано за належністю до іншого органу; пропозицію не підтримано з огляду на її недоцільність.

            Звернення у 2018 році розглядалися у такі терміни: до 5 діб – 0, до 15 діб – 1, до 30 діб – 0.

            Звернення у 2017 році розглядалися у такі терміни: до 5 діб – 2, до 15 діб – 6, до 30 діб – 0.                                                                          

           

           Повторні звернення до суду за вказані періоди не надходили.          

    

         В суді здійснювався особистий прийом громадян головою суду та іншими посадовими особами з дотриманням відповідного графіку, який розміщений в приміщеннях суду в зручному для огляду місці. Формувався журнал особистого прийому громадян головою суду, у якому зазначалися дата проведення прийому, прізвища заявників, питання, з якими вони звертаються, результати розгляду.

            Крім того, з метою запобігання надходження звернень громадян Первомайським міськрайонним судом Харківської області постійно здійснювалася робота щодо вдосконалення та наповнення інформацією офіційної сторінки суду на Web-сайті «Судова влада України», а також забезпечення зацікавлених осіб доступом до інформації відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

                                 

Інші питання роботи суду

     

Як і в попередньому періоді, виконавці звітів відповідально ставилися до підготовки та складання звітів про роботу суду. Питання щодо відображення справ по рядках звіту вирішувалися згідно Інструкції щодо заповнення і подання звітів про розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ і матеріалів, затвердженої наказом ДСА України від 05.06.2006 року № 55 (із змінами та доповненнями); класифікаторів категорій справ, а також методичних роз`яснень відділу організації діяльності судів та судової статистики ТУ ДСА України в Харківській області. Вчасне та достовірне надання судом звітів здійснювалося завдяки постійному контролю за достовірністю та дотриманням строків їх здачі з боку керівництва суду, зручному графіку відпусток виконавців звіту, їх багаторічному досвіду, через належну організованість та відповідальне ставлення до своєї роботи.

 

            У 2018 році, як і в порівняльному періоді, звітність суду формувалася за допомогою КП “Д-3” та складалася як за допомогою ручного підрахунку обліково-статистичних карток, так і засобом автоматичного формування звітів; використовувалися методичні рекомендації для їх побудови та перевірки засобами КП “Д-3”. Працівники, на яких покладено обов’язок вносити дані з розгляду справ (секретарі суду та помічники суддів), регулярно вносили до програми необхідну інформацію щодо руху справи та про звернення судового рішення до виконання.

Протягом 2018 року постійно проводилась співпраця з правоохоронними органами та органами  виконавчої влади, насамперед шляхом проведення взаємозвірок з питань надходження та розгляду справ різних категорій, надання вичерпних відповідей на різного роду запити, направлення звітів тощо. Зокрема, відповідно до вимог ст. 22 Закону України  «Про Державний реєстр виборців» з метою здійснення щомісячного оновлення бази даних Державного реєстру виборців судом до  Первомайської районної державної адміністрації та Первомайської міської ради Харківської області надавалися відомості щодо осіб, визнаних судом недієздатними, за формами 6.1 та 6.2.

.

На виконання прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в редакції Закону України «Про справедливий суд» суддями та працівниками апарату суду щоденно здійснюється робота по внесенню до Єдиного державного реєстру судових рішень електронних копій судових рішень, що винесені з 01 січня 2010 року. Вказана робота постійно перебуває на контролі.

 

Суд залишається розташованим у двох будинках, які знаходяться на значній відстані один від одного і в яких немає гідних умов для здійснення правосуддя. Не вистачає залів судових засідань і кабінетів, немає окремого приміщення для конвою, відсутня охорона з боку судової міліції. Залишилася проблема з оргтехнікою, її для повноцінного функціонування суду недостатньо. Наявні прилади застаріли, не відповідають вимогам програмно-технічного забезпечення, неодноразово перебували на ремонті та працюють з перебоями.

З огляду на викладене, з урахуванням проблем та незручностей, які супроводжують здійснення правосуддя у Первомайському міськрайонному суді Харківської області, можна вважати його функціонування злагодженим завдяки вдалому плануванню роботи та плідній співпраці між його окремими структурами; високій відповідальності суддів і працівників апарату; діловодство та обліково-статистична робота в суді ведеться на належному, професійному рівні. 

 

Судді та працівники апарату суду постійно вдосконалюють свої знання та навички з метою практичної реалізації завдань і функцій держави при виконанні своїх посадових обов’язків та задля забезпечення функціонування незалежного і неупередженого суду і підвищення довіри суспільства до судової влади.

 

 

 

Консультант суду                                                                                       Т.Л. Карпенко

 

 

 

[1] - тут і далі - показники 2017 року