flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз результатів опитування

01 жовтня 2015, 10:17

 

25 вересня 2015 року ву конференц-залі Апеляційного суду Харківської області відбулась презентація результатів дослідження якості судових послуг за допомогою методології карток громадянського звітування у судах Харківського регіону.
За результатами дослідження підготовлено аналітичний звіт з рекомендаціями, який було представлено на круглому столі за участю представників ТУ ДСА в Харківській області, судів Харківського регіону, громадськості, ЗМІ.
У Первомайському міськрайонному суді Харківської області за статтю було опитано приблизно однакову кількість чоловіків (49,3%) та жінок (50,7%). За рівнем освіти респонденти представлені так: 29,3% - з середньою та неповною середньою освітою, 34,7% - з базовою вищою освітою, 36,0% - з повною вищою освітою, з них 10,7% мають вищу юридичну освіту.
94,7% респондентів представляють в суді особисто себе, 5,3% - інтереси інших осіб. Для 61,3% опитаних - це перший судовий процес, 2-5 разів були учасниками процесу - 33,3% респондентів, 5,3% - брали участь у судовому процесі 6 разів і більше. Переважна частка відвідувачів (50,7%) - учасники цивільного процесу, 26,7% - учасники кримінального процесу, 10,7% - учасники адміністративного процесу, 12,0% - учасники справ про адміністративні правопорушення. У 24,0% респондентів розгляд справи ще не розпочато, у 46,7% - справа знаходиться на стадії розгляду, у 29,3% - розгляд справи завершено.
Лише 23,0% опитаних є цілком обізнаними з роботою суду, ще 48,6% - загалом обізнані, 13,5% - майже не обізнані, 14,9% - зовсім нічого не знають про роботу суду та суддів.
Переважна більшість респондентів (94,2%) в цілому оцінили якість роботи Первомайського міськрайонного суду Харківської області на «добре» або «відмінно», 5,8% - на «задовільно». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4.3 бали.
 
 


 

Виміри якості
Первомайський міськрайонний суд Харківської області
Доступність суду
4,38
Зручність та комфортність
4,31
Повнота та ясність інформації
4,50
Сприйняття роботи працівників апарату
4,66
Дотримання термінів судового розгляду
4,31
Сприйняття роботи суддів
4,57
 
 


 

 
Таким чином, в Первомайському міськрайонному суді Харківської області найкраще забезпечуються показники сприйняття роботи працівників апарату суду - їх професіоналізм, старанність, доброзичливість, бажання допомогти.
            Серед зауважень щодо зручності та комфортності перебування у суді відвідувачі Первомайського міськрайонного суду Харківської області зазначили зокрема такі: «забезпечити суд новою будівлею», «зробити ремонт», «об’єднати судовий зал і канцелярію в одній будівлі», «поставити ксерокс для відвідувачів».
Критичний аналіз результатів опитування та їх обговорення з суддями та працівниками апарату суду дозволив розробити такі рекомендації:
        Залучити волонтерів (наприклад, представників НГО) до консультативної, інформаційної роботи з незахиіценими верствами населення (людьми похилого віку, малозабезпеченими);
        Забезпечити краще освітлення в приміщеннях суду;
        Збільшити кількість зручних місць у приміщеннях суду для очікування, оформлення документів, підготовки до справи;
        Розробити рекомендації щодо планування графіку розгляду (зокрема, в частині планування можливості тривання слухань), встановити контроль за дотриманням графіку;
        Заздалегідь повідомляти осіб про перенесення судового засідання по справі, якщо, наприклад, останнє не відбудеться з причин, що залежать від судді.