Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Шановні громадяни! Звертаємо Вашу увагу, що з 1 січня 2019 року підсистема «Електронний суд» функціонує в тестовому режимі (наказ ДСА України від 22 грудня 2018 року «Про проведення тестування підсистеми «Електронний суд» у місцевих та апеляційних судах»).
Приймання та реєстрація процесуальних документів, надісланих учасниками судового процесу, повинна здійснюватися з офіційних електронних адрес (Електронних кабінетів), які вони мають створити в Електронному суді, розміщеному за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua.
Приймання та реєстрація процесуальних документів, надісланих з електронної пошти з доменним іменем «@mail.gov.ua» або з будь-яких інших доменних імен, не здійснюється.
Документи подаються за допомогою електронного кабінету в форматі електронного документу (далі – ЕД) та електронної копії паперового документу (сканованої копії) (далі – ЕКПД). Суди приймають подані ЕД як оригінал документів, а ЕКПД, як завірені копії оригіналів документів та можуть вимагати надання їх оригіналів для перевірки.
Відеоролики щодо реєстрації в підсистемі "Електронного суду" розміщені на офіційному веб-порталі «Судової влада України» в розділі «Реєстри та системи» підрозділ «Електронний суд» https://court.gov.ua/reyestri-ta-sistemi/ecourt/.
Проведення тестування Електронного суду передбачає функціонування програмного продукту в реальних умовах експлуатації та навантаження, із залученням усіх користувачів (суддів, працівників апаратів судів, адвокатів, нотаріусів, приватних виконавців арбітражних керуючих, судових експертів, державних органів, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання державного та комунального секторів економіки, інших осіб, що зареєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку).
Найбільша перевага підсистеми «Електронний суд», - це можливість мати постійний доступ до всіх матеріалів справи, скорочення до мінімуму часу на пересилання документів, отримання судових повісток та інших процесуальних документів учасниками судового процесу на їхні офіційні електронні адреси тощо.
Нагадуємо, що з 1 березня 2019 року розпочнеться дослідна експлуатація Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі – ЄСІТС) у складі наступних підсистем (модулів):
Відповідне оголошення ДСА Україна про створення та забезпечення функціонування ЄСІТС опубліковано 01 грудня 2018 року в газеті «Голос України».
Цивільним процесуальним кодексом України, Кодексом адміністративного судочинства України, Кримінальним процесуальним кодексом України (зміни будуть внесені з дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи) передбачено, що в ЄСІТС обов'язково реєструють офіційні електронні адреси:
А тому не втрачайте нагоди уже зараз зареєструватися в підсистемі «Електронний суд».
Враховуючи, що адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють свої електронні адреси в обов’язковому порядку ДСА України нагадує про необхідність переведення в електронну форму судових справ, розгляд яких не буде закінчений на момент початку функціонування ЄСІТС.
Зважаючи на те, що процес сканування справ є тривалим, то розпочато його в Первомайському міськрайонному суді Харківської області ще в серпні. За рекомендацією ДСА України скануванню підлягають усі матеріали судових справ, що надходять до суду вперше після 01 вересня 2018 року, а також усі матеріали судових справ, по яких відкриті провадженні та які (як передбачається) не будули розглянуті по суті до 01 грудня 2018 року, включаючи справи, по яким провадження тимчасово зупинені.